E-Öğretmen
2 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
E-Öğretmen
E-Öğretmen
Ankara Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada öğretim görevlilerinin internet kullanma şekilleri ve amaçları araştırıldı. Buna göre eğitimcilerin yüzde 99'u araştırma yapmak için internetten yararlanıyor. Kütüphaneye gitme alışkanlığı giderek azalıyor. Internet eğitim amaçlı değil daha çok bilgi almak ve öğrencilerle haberleşmek için kullanılıyor.
İnternet üzerinden online eğitim, Türkiye'de son birkaç yılda yaygınlaşmaya başlayan uygulamalardan biri. Eğitim kurumlarından önce özel sektör şirketlerinde yaygınlaşan online eğitim konusunda yapılan az sayıda araştırmadan biri yüksek lisans tezi olarak yayınlandı.
Levent Kal tarafından yapılan araştırmada Ankara Üniversitesinde üniversite öğretim elemanlarının internete ve internetin eğitim öğretim ve araştırma hizmetlerinde kullanılmasına yönelik yaklaşımları incelendi.
Online eğitimlerin genellikle üniversite düzeyinde olması araştırmanın yüksek öğrenim kurumlarındaki eğitimciler üzerinde yapılmasına yol açmış. Akademisyenlerin konuya bakış açılan incelenmiş. Bireysel özellikleri, internet kullanma şekilleri, internete bakış açılan, hayatlarındaki yeri araştırılmış.
Eğitmenler, interneti kullananlar arasından seçilmiş. Tez için Ankara Üniversitesi'deki tüm öğretim görevlilerine elektronik posta gönderilmiş. Araştırma anketi yollanmış. İki bin 477 öğretim elemanın yaklaşık yüzde 35'i (867 kişi) e-postayı almış. Anketi 182 kişi yanıtlamış.
Çıkan sonuçlar iki grupta toplanıyor. Birincisi interneti kullanma amaçları, ikincisi ise eğitimde kullanıp kullanmadıkları.
Eğitmenler interneti, öncelikli olarak araştırma konularında kullanıyor. Eğitim ve öğretimde kullanılmasına ise sıcak baktıklarını söylüyorlar. Yüzde 80'i gelecekte internet üzerinden eğitim almak istiyor. Ayrıca kendileri için fırsat oluşturulması halinde eğitimin ücretsiz olmasını şart koşuyor. Ama online eğitim alan akademisyen oranı yalnızca yüzde dokuz. Üstelik interneti eğitimlerinde çok kısıtlı olarak kullanıyorlar.
NEDEN INTERNET
Araştırmaya katılanların yüzde 99'u interneti yaptıkları araştırmalarda kullanıyorlar. İnternet kütüphaneye girme alışkanlığını da azaltıyor.
Eğitimcilerin yüzde 79'u, üniversitelerin, kurumların araştırmalarını takip etmek ve bilimsel makale ve çalışmaları okumak için internete giriyor. Yüzde 70'i, arkadaşları ve öğrencileriyle e-posta sayesinde haberleşiyor. Eğitimcilerin yüzde 15'i eğlence ve oyun sitelerine girdiklerini söylüyor.
Online eğitim konusundaki yanıtlara bakıldığında, eğitimcilerin yüzde dokuzunun bu tür bir program kullandığı ortaya çıkıyor. Akademisyenlerin yüzde 80'i online eğitim konusunda imkan olması durumda bundan yararlanabileceğini söylüyor. Parasız olmasını ise şart koşuyor.
İnternet üzerinden eğitim alacakları konular sorulduğunda ilk sırayı yüzde 79'la araştırma yaptıkları konu ve yeni yaklaşımlar alıyor. Yabancı dil eğitimi yüzde 40'la ikinci sırada bulunuyor.
Hazırlanan tezin en önemli sonuçlarından biri öğretim görevlilerinin internet üzerinden eğitime bakış açıları. Araştırmada interneti eğitim ve öğretimde çok sınırlı olarak kullandıktan ortaya çıkıyor. Eğitmenlerin yüzde 44'ü öğrencilerin sorularına e-posta ile cevap veriyor. Yüzde 35'i ders içeriğini metin olarak sunuyor. İnternet üzerinden sınav yapma, öğrencilerle chat yapma, video konferans ve ilgili ders konularını çalışma gibi yöntemler ise tercih edilmiyor.
Bunun yanında yaptıkları araştırmaları internette yayınlamayı seviyorlar. Eğitimciler, çalışmalarının internette okunmasına da sıcak bakıyorlar. Yüzde 78'i, bu şekilde akademik çevrelere makale yayın ve çalışmalarını tanıttığını düşünüyor. İnterneti, ilgili kişi ve kuruluşlarla bilimsel çalışmalarını paylaşabileceği etkili bir alan olarak nitelendiriyor.
Araştırmada online eğitim konusunda ayrıntılı sorular bulunuyor. Çıkan sonuçlarda eğitim görevlilerinin yüzde 61'i Türkiye'de 'okul dışı eğitim'e sıcak bakıyor. Yüzde 64'ü, bunun örgün eğitime talebi azaltmasını beklemiyor, destekleyeceğini düşünüyor. İnterneti tek başına bir örgün eğitim aracı olarak görmüyorlar. Bu konuda özellikle profesörlerin katı tutumları dikkat çekiyor. Profesörler, İnterneti eğitim ve öğretimde diğer öğretim üyelerine göre daha az kullanıyorlar. Buna neden olarak alışkanlıklarını gösteriyorlar
Ankara Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada öğretim görevlilerinin internet kullanma şekilleri ve amaçları araştırıldı. Buna göre eğitimcilerin yüzde 99'u araştırma yapmak için internetten yararlanıyor. Kütüphaneye gitme alışkanlığı giderek azalıyor. Internet eğitim amaçlı değil daha çok bilgi almak ve öğrencilerle haberleşmek için kullanılıyor.
İnternet üzerinden online eğitim, Türkiye'de son birkaç yılda yaygınlaşmaya başlayan uygulamalardan biri. Eğitim kurumlarından önce özel sektör şirketlerinde yaygınlaşan online eğitim konusunda yapılan az sayıda araştırmadan biri yüksek lisans tezi olarak yayınlandı.
Levent Kal tarafından yapılan araştırmada Ankara Üniversitesinde üniversite öğretim elemanlarının internete ve internetin eğitim öğretim ve araştırma hizmetlerinde kullanılmasına yönelik yaklaşımları incelendi.
Online eğitimlerin genellikle üniversite düzeyinde olması araştırmanın yüksek öğrenim kurumlarındaki eğitimciler üzerinde yapılmasına yol açmış. Akademisyenlerin konuya bakış açılan incelenmiş. Bireysel özellikleri, internet kullanma şekilleri, internete bakış açılan, hayatlarındaki yeri araştırılmış.
Eğitmenler, interneti kullananlar arasından seçilmiş. Tez için Ankara Üniversitesi'deki tüm öğretim görevlilerine elektronik posta gönderilmiş. Araştırma anketi yollanmış. İki bin 477 öğretim elemanın yaklaşık yüzde 35'i (867 kişi) e-postayı almış. Anketi 182 kişi yanıtlamış.
Çıkan sonuçlar iki grupta toplanıyor. Birincisi interneti kullanma amaçları, ikincisi ise eğitimde kullanıp kullanmadıkları.
Eğitmenler interneti, öncelikli olarak araştırma konularında kullanıyor. Eğitim ve öğretimde kullanılmasına ise sıcak baktıklarını söylüyorlar. Yüzde 80'i gelecekte internet üzerinden eğitim almak istiyor. Ayrıca kendileri için fırsat oluşturulması halinde eğitimin ücretsiz olmasını şart koşuyor. Ama online eğitim alan akademisyen oranı yalnızca yüzde dokuz. Üstelik interneti eğitimlerinde çok kısıtlı olarak kullanıyorlar.
NEDEN INTERNET
Araştırmaya katılanların yüzde 99'u interneti yaptıkları araştırmalarda kullanıyorlar. İnternet kütüphaneye girme alışkanlığını da azaltıyor.
Eğitimcilerin yüzde 79'u, üniversitelerin, kurumların araştırmalarını takip etmek ve bilimsel makale ve çalışmaları okumak için internete giriyor. Yüzde 70'i, arkadaşları ve öğrencileriyle e-posta sayesinde haberleşiyor. Eğitimcilerin yüzde 15'i eğlence ve oyun sitelerine girdiklerini söylüyor.
Online eğitim konusundaki yanıtlara bakıldığında, eğitimcilerin yüzde dokuzunun bu tür bir program kullandığı ortaya çıkıyor. Akademisyenlerin yüzde 80'i online eğitim konusunda imkan olması durumda bundan yararlanabileceğini söylüyor. Parasız olmasını ise şart koşuyor.
İnternet üzerinden eğitim alacakları konular sorulduğunda ilk sırayı yüzde 79'la araştırma yaptıkları konu ve yeni yaklaşımlar alıyor. Yabancı dil eğitimi yüzde 40'la ikinci sırada bulunuyor.
Hazırlanan tezin en önemli sonuçlarından biri öğretim görevlilerinin internet üzerinden eğitime bakış açıları. Araştırmada interneti eğitim ve öğretimde çok sınırlı olarak kullandıktan ortaya çıkıyor. Eğitmenlerin yüzde 44'ü öğrencilerin sorularına e-posta ile cevap veriyor. Yüzde 35'i ders içeriğini metin olarak sunuyor. İnternet üzerinden sınav yapma, öğrencilerle chat yapma, video konferans ve ilgili ders konularını çalışma gibi yöntemler ise tercih edilmiyor.
Bunun yanında yaptıkları araştırmaları internette yayınlamayı seviyorlar. Eğitimciler, çalışmalarının internette okunmasına da sıcak bakıyorlar. Yüzde 78'i, bu şekilde akademik çevrelere makale yayın ve çalışmalarını tanıttığını düşünüyor. İnterneti, ilgili kişi ve kuruluşlarla bilimsel çalışmalarını paylaşabileceği etkili bir alan olarak nitelendiriyor.
Araştırmada online eğitim konusunda ayrıntılı sorular bulunuyor. Çıkan sonuçlarda eğitim görevlilerinin yüzde 61'i Türkiye'de 'okul dışı eğitim'e sıcak bakıyor. Yüzde 64'ü, bunun örgün eğitime talebi azaltmasını beklemiyor, destekleyeceğini düşünüyor. İnterneti tek başına bir örgün eğitim aracı olarak görmüyorlar. Bu konuda özellikle profesörlerin katı tutumları dikkat çekiyor. Profesörler, İnterneti eğitim ve öğretimde diğer öğretim üyelerine göre daha az kullanıyorlar. Buna neden olarak alışkanlıklarını gösteriyorlar
Onur- Süper Mod.
- Mesaj Sayısı : 1527
Kayıt tarihi : 20/06/07
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz