Dizel araçlar neden çok yakar
2 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Dizel araçlar neden çok yakar
Dizel araçlar neden çok yakar
--------------------------------------------------------------------------------
Otomobiliniz ya da ticari aracınızda, artık bir şeylerin eskisi gibi yolunda gitmediğini düşünmeye başladığınız zamanlar olur. Özellikle de, aracınız fazla yakıt harcamaya başladığı dönemlerde... Akaryakıt fiyatlarında peşi sıra artışların meydana geldiği zamanlarda, bu problem artık iyiden iyiye gözünüze batmaya başlar.
Şayet siz, aracınızı, fazla yakıt tüketmesine yol açacak şekilde kullanmıyor, öğütlere kulak veriyorsanız, elbette bu aşırı tüketimin nedeni mekanik problemlerdir. Çünkü bu gibi aşırı yakıt tüketimi gibi durumlar ya aracın doğru kullanılmadığı zamanlarda, ya da giderilmesi gereken bir mekanik problem olduğunda ortaya çıkar.Madem araçların yakıt tüketimi artıran faktörlerin iki kaynağı olduğunu belirttik, o zaman bunları biraz daha detaylandırmakta sakınca yok demektir...
Şimdi, diyelim ki aracınız yeni veya bakımdan yeni çıkmış durumda. O zaman, sizin aracı kullanırken hangi yanlışları yapmış olabileceğinize bir bakalım isterseniz. "Hatalı kullanım" olarak da nitelenebilecek yanlışlar, mekanik bir arızası bulunmayan araçta yakıt harcamasını rahatlıkla artırabilir. Örneğin ticari araçlarda, kataloglarda üretici firma tarafından belirtilen ağırlığın üzerinde yükleme, fazla yakıt tüketimini "teşvik eden" unsurlardan sadece biridir. Bunun yanında, araçlarınıza güzel görünsün diye taktığınız, ancak aracın aerodinamik yapısını bozacak aksesuarlar da, tüketim artırma işlevine sahiptir. Nitekim üreticinin belirttiği ebadın dışında ve kalın lastik takmak gibi...
Lastikten bahsetmişken, lastik havalarına da değinmemek olmaz. Şayet lastik havaları, üreticinin öngördüğünün dışındaysa, bu da yakıt tüketimini etkiler. Özellikle sıcak havalarda, camlar açıkken yüksek hızlarda gitmek de, tüketim artırıcı etkiye sahiptir. Çünkü aracın aerodinamiğini etkiler, yani bozar. (Camlar kapalı dahi olsa 120 km üzerindeki hızlarda aracın yakıt tüketimi katlanarak artmakta.)
Bununla birlikte aracı durduğu yerde ısıtmak için çalıştırmak, devirli araç kullanmak da, yine tüketimi artıran "insani" unsurlar arasında yeralıyor tabii.
Dizellerde enjeksiyonun önemi
Gelelim mekanik etkilere. Özellikle ekonomik olmaları açısından tercih edilen dizel araçlarda uygun (kaliteli) yakıt kullanılmaması, enjeksiyon sisteminde bozukluklar meydana getirir. Örneğin enjektör deliklerinin tıkanması veya formunun bozulması, aşınmalar sonucunda pompanın standart değerlerinin değişmesi gibi... Bunlar, ekonomik performans beklentisiyle alınan dizel araçların, doğrudan doğruya bu özelliklerinin yavaş yavaş kaybolmasına yol açar.
Ayrıca dizel bir aracın gücünü artırmak için, pompa değerleriyle oynanması, kızdırma bujilerinde veya sisteminde oluşan arızalar da yakıt tüketimini olumsuz yönde etkilemektedir.
Püskürtme sistemindeki filtrelemenin düzgün olmayışı (örneğin hava filtresi yakıt filtresi gibi) yakıt harcamasını artıran temel nedenler arasında sayılabilir. Çünkü filtreler aracın akciğerleri ve böbrekleridir. Bu nedenle sistemin temel yaşam fonksiyonlarını desteklediğini düşündüğümüz filtreler için gereken hassasiyetin gösterilmesi, orijinal ve uygun kalitede ürünlerin kullanılması, yakıt israfını minimuma indirebilir. Bununla birlikte pistonların içinde yanlış mazot kullanımı nedeniyle oluşacak kurumlar da, hem çekişi düşürür, hem de yakıt tüketimi artırır.
Aracınızın periyodik olarak kontrol edilmesi için yapacağınız masraflarla, yıl boyunca kullandığınız yakıtın toplamında sağladığı avantajları karşılaştırırsanız, sonuçları çok net ortaya çıkacaktır. O yüzden, isterseniz herşeyi bir daha gözden geçirin
--------------------------------------------------------------------------------
Otomobiliniz ya da ticari aracınızda, artık bir şeylerin eskisi gibi yolunda gitmediğini düşünmeye başladığınız zamanlar olur. Özellikle de, aracınız fazla yakıt harcamaya başladığı dönemlerde... Akaryakıt fiyatlarında peşi sıra artışların meydana geldiği zamanlarda, bu problem artık iyiden iyiye gözünüze batmaya başlar.
Şayet siz, aracınızı, fazla yakıt tüketmesine yol açacak şekilde kullanmıyor, öğütlere kulak veriyorsanız, elbette bu aşırı tüketimin nedeni mekanik problemlerdir. Çünkü bu gibi aşırı yakıt tüketimi gibi durumlar ya aracın doğru kullanılmadığı zamanlarda, ya da giderilmesi gereken bir mekanik problem olduğunda ortaya çıkar.Madem araçların yakıt tüketimi artıran faktörlerin iki kaynağı olduğunu belirttik, o zaman bunları biraz daha detaylandırmakta sakınca yok demektir...
Şimdi, diyelim ki aracınız yeni veya bakımdan yeni çıkmış durumda. O zaman, sizin aracı kullanırken hangi yanlışları yapmış olabileceğinize bir bakalım isterseniz. "Hatalı kullanım" olarak da nitelenebilecek yanlışlar, mekanik bir arızası bulunmayan araçta yakıt harcamasını rahatlıkla artırabilir. Örneğin ticari araçlarda, kataloglarda üretici firma tarafından belirtilen ağırlığın üzerinde yükleme, fazla yakıt tüketimini "teşvik eden" unsurlardan sadece biridir. Bunun yanında, araçlarınıza güzel görünsün diye taktığınız, ancak aracın aerodinamik yapısını bozacak aksesuarlar da, tüketim artırma işlevine sahiptir. Nitekim üreticinin belirttiği ebadın dışında ve kalın lastik takmak gibi...
Lastikten bahsetmişken, lastik havalarına da değinmemek olmaz. Şayet lastik havaları, üreticinin öngördüğünün dışındaysa, bu da yakıt tüketimini etkiler. Özellikle sıcak havalarda, camlar açıkken yüksek hızlarda gitmek de, tüketim artırıcı etkiye sahiptir. Çünkü aracın aerodinamiğini etkiler, yani bozar. (Camlar kapalı dahi olsa 120 km üzerindeki hızlarda aracın yakıt tüketimi katlanarak artmakta.)
Bununla birlikte aracı durduğu yerde ısıtmak için çalıştırmak, devirli araç kullanmak da, yine tüketimi artıran "insani" unsurlar arasında yeralıyor tabii.
Dizellerde enjeksiyonun önemi
Gelelim mekanik etkilere. Özellikle ekonomik olmaları açısından tercih edilen dizel araçlarda uygun (kaliteli) yakıt kullanılmaması, enjeksiyon sisteminde bozukluklar meydana getirir. Örneğin enjektör deliklerinin tıkanması veya formunun bozulması, aşınmalar sonucunda pompanın standart değerlerinin değişmesi gibi... Bunlar, ekonomik performans beklentisiyle alınan dizel araçların, doğrudan doğruya bu özelliklerinin yavaş yavaş kaybolmasına yol açar.
Ayrıca dizel bir aracın gücünü artırmak için, pompa değerleriyle oynanması, kızdırma bujilerinde veya sisteminde oluşan arızalar da yakıt tüketimini olumsuz yönde etkilemektedir.
Püskürtme sistemindeki filtrelemenin düzgün olmayışı (örneğin hava filtresi yakıt filtresi gibi) yakıt harcamasını artıran temel nedenler arasında sayılabilir. Çünkü filtreler aracın akciğerleri ve böbrekleridir. Bu nedenle sistemin temel yaşam fonksiyonlarını desteklediğini düşündüğümüz filtreler için gereken hassasiyetin gösterilmesi, orijinal ve uygun kalitede ürünlerin kullanılması, yakıt israfını minimuma indirebilir. Bununla birlikte pistonların içinde yanlış mazot kullanımı nedeniyle oluşacak kurumlar da, hem çekişi düşürür, hem de yakıt tüketimi artırır.
Aracınızın periyodik olarak kontrol edilmesi için yapacağınız masraflarla, yıl boyunca kullandığınız yakıtın toplamında sağladığı avantajları karşılaştırırsanız, sonuçları çok net ortaya çıkacaktır. O yüzden, isterseniz herşeyi bir daha gözden geçirin
Gamze- Süper Mod.
- Mesaj Sayısı : 1224
Kayıt tarihi : 13/06/07
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz